Ścieżkę ekosystemową "Jaką rolę pszczoły pełnią w przyrodzie"
Ścieżkę ekologiczną "Jak możemy pomóc dzikim zapylaczom"
Wszystkie propozycje obejmują:
- spotkanie na żywo z pszczołami – obserwacja życia w ulu i pszczół podczas pracy w naturze
- rozmowę na temat życia pszczół, ich roli w środowisku czy pracy pszczelarza
- spacer po pasiece i ogrodzie
- czas na drugie śniadanie z gorącą herbatą lub chłodnym „bzykiem” czyli wodą z miodem i cytryną
ŚCIEŻKA KULINARNA „Jak smakuje natura”
w jej trakcie uczniowie:
- dowiedzą się jak powstaje miód
- dowiedzą się jakie są rodzaje miodu i jak się je rozpoznaje
- spróbują różnych produktów pszczelich
- wspólnie zrobią ciasto na podpłomyki, które upieczemy na blasze kamiennego pieca
ŚCIEŻKA PSZCZELARSKA „Jak to się robi”
w jej trakcie ucziowie:
- zobaczą i poznają sprzęty pszczelarskie potrzebne do pracy w pasiece i do pozyskiwania
produktów pszczelich
- dowiedzą się jakie produkty pozyskuje się od pszczół i jak to się robi
- rozpalą dymiarkę, z którą idziemy do pasieki i dowiedzą się po co to robimy
- dowiedzą się jak jest zbudowany ul
- nauczą się zbijać ramki
- przymierzą strój pszczelarski
ŚCIEŻKA EKOSYSTEMOWA „Jaką rolę pełnią pszczoły w przyrodzie”
w jej trakcie uczniowie:
- w lesie i na łące zagrają w GRĘ TERENOWĄ opartą na wykorzystaniu naszych wszystkich
zmysłów, zadania pomogą w lepszym odczuwaniu i poznaniu natury i wreszcie w odpowiedzi
na pytanie zadane w tytule
- po rozwiązaniu wszystkich zadań na uczniów będzie czekała niespodzianka
ŚCIEŻKA EKOLOGICZNA „Jak możemy pomóc dzikim zapylaczom”
w jej trakcie uczniowie:
- odwiedzą dziką i założoną łąkę
- dowiedzą się kim są dzicy zapylacze
- staną się detektywami tropiącymi dzikie zapylacze na łące
- lepiej poznają jeden gatunek np. trzmiela, murakę czy pszczolinkę
- stworzą zielnik lub pocztówkę z dzikimi roślinami ważnymi dla zapylaczy
- wspólnie zbudują kilka hoteli dla pożytecznych owadów, które potem powieszą
w ogrodzie szkolnym lub parku
- dowiedzą się jak sami wraz rodzicami mogą pomóc dzikim owadom
Proponujemy 4 różne ścieżki do wyboru:
Ścieżkę kulinarną "Jak smakuje natura"
Ścieżkę pszczelarską "Jak to się robi"
Ścieżkę ekosystemową "Jaką rolę pszczoły pełnią w przyrodzie"
Ścieżkę ekologiczną "Jak możemy pomóc dzikim zapylaczom"
Wszystkie propozycje obejmują:
- spotkanie na żywo z pszczołami – obserwacja życia w ulu i pszczół podczas pracy w naturze
- rozmowę na temat życia pszczół, ich roli w środowisku czy pracy pszczelarza
- spacer po pasiece i ogrodzie
- czas na drugie śniadanie z gorącą herbatą lub chłodnym „bzykiem” czyli wodą z miodem i cytryną
ŚCIEŻKA KULINARNA „Jak smakuje natura”
w jej trakcie uczniowie:
- dowiedzą się jak powstaje miód
- dowiedzą się jakie są rodzaje miodu i jak się je rozpoznaje
- spróbują różnych produktów pszczelich
- wspólnie zrobią ciasto na podpłomyki, które upieczemy na blasze kamiennego pieca
ŚCIEŻKA PSZCZELARSKA „Jak to się robi”
w jej trakcie ucziowie:
- zobaczą i poznają sprzęty pszczelarskie potrzebne do pracy w pasiece i do pozyskiwania
produktów pszczelich
- dowiedzą się jakie produkty pozyskuje się od pszczół i jak to się robi
- rozpalą dymiarkę, z którą idziemy do pasieki i dowiedzą się po co to robimy
- dowiedzą się jak jest zbudowany ul
- nauczą się zbijać ramki
- przymierzą strój pszczelarski
ŚCIEŻKA EKOSYSTEMOWA „Jaką rolę pełnią pszczoły w przyrodzie”
w jej trakcie uczniowie:
- w lesie i na łące zagrają w GRĘ TERENOWĄ opartą na wykorzystaniu naszych wszystkich
zmysłów, zadania pomogą w lepszym odczuwaniu i poznaniu natury i wreszcie w odpowiedzi
na pytanie zadane w tytule
- po rozwiązaniu wszystkich zadań na uczniów będzie czekała niespodzianka
ŚCIEŻKA EKOLOGICZNA „Jak możemy pomóc dzikim zapylaczom”
w jej trakcie uczniowie:
- odwiedzą dziką i założoną łąkę
- dowiedzą się kim są dzicy zapylacze
- staną się detektywami tropiącymi dzikie zapylacze na łące
- lepiej poznają jeden gatunek np. trzmiela, murakę czy pszczolinkę
- stworzą zielnik lub pocztówkę z dzikimi roślinami ważnymi dla zapylaczy
- wspólnie zbudują kilka hoteli dla pożytecznych owadów, które potem powieszą
w ogrodzie szkolnym lub parku
- dowiedzą się jak sami wraz rodzicami mogą pomóc dzikim owadom
Zarezerwuj termin warsztatów już dziś!
INFORMACJE - REZERWACJA
Agnieszka Dukat-Pokrywa
tel. kom.: 504 302 166
e-mail: pasieka@pasiekanabrzegu.pl